söndag 10 oktober 2010

Smygstart inför Tour de Pike med Herten Open.

Igår så gick den årliga Herten Open av stapeln. 16 lag anmälda att ta upp kampen om att kalla sig Kung av Herten-10. Någonting vi kan säga direkt, för att stilla allas funderingar är att Team VVV tog hem slutsegern, som förväntat. Har haft ett riktigt bra säsong nu dom! Bara att lyfta på kepsen och gratulera till ytterligare en tävling på meritlistan!


Bara att lyfta på kepsen och gratulera!

Jag tog ju med mig Emil i båten, min bättre hälft under Tour de Pike-veckan och det är ja glad över. Gick mycket bättre än vad ja trodde då detta var Emils första "riktiga" tävling med allt som hör där till. Efter lite missbedömd tidplanering på lördagsmorgonen, då Emil, igentligen, skulle infinna sig hos mig kl.7 men ja fick ett samtal runt kl.2 natten mot lördag av en lite väl förfriskad Emil som bad mig hämta honom i Edsbyn på morgonen. Så blev det liten sen ankomst, men inget som arrangörerna inte förstod. Så betena var i vattnet tjugo över åtta. Efter en hektiskt timme så hade vi totalt, på våra 3 längsta gäddor 201cm. Men precis innan kålsoppan som det bjöds på fick vi upp en till gädda som fastställde vårat slutresultat, 203cm. Efter lunchen så hade vi 2 stötar, men det var allt. Tack för ytterligare en mycket trevlig tävling så ses vi nästa år igen, och då slår vi rygg på VVVs båt! ;)



Störst för dagen för mig och Emil.


Mycket nöjda ändå som sagt. Fick blodad tand nu inför Tour de Pike. Någonting som ja kan avslöja är vi var och tittade på Vitaspen i fredags, för att kolla om det går att sjösätta en båt. Efter mycket övervägande så kom vi överänns om att vi gör ett försök, men en sak är säker, det kommer inte bli lätt att få ner båten där.

Till nästa gång vi ses och hörs, SKITFISKE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar