tisdag 1 juni 2010

Gösfiske på Marmen.

I söndags så var jag och far iväg till Marmen för att pröva på gösen. Så vi packade med oss spöna och en par lådor, fulla med jiggar. Efter ca. 3 timmar fiske utan napp, på ett ställe som verkade riktigt bra så bestämde vi oss att flytta oss, och det visade sig vara ett bra beslut. Totalt så blev det 3 fiskar som vi tog med oss hem som blev middag igår, men med flera stötar och hugg på jiggarna så vet vi vart vi ska åka nästa gång. Men efter 5 timmar ute på vattnet så bestämde vi oss för att åka hemåt, då vi hade lite saker kvar med båten och trailern.

Vi åkte och sjösatte båten i warpen och parkerade den på våran båtplats vid båtbryggorna och sen åkte vi även och tittade på våran båttrailer. Det har nämligen strulat sig lite vid handbromsen, och det visade sig vara bökigare att få tag på grejer än vi hade trott. Så med båten i sjön och trailern i farsans garage i väntan på att lämna den till någon mek så laddar vi inför tävlingen på herten på lördag.

P.S In och titta på Team Röds blogg, en tjuv har varit i farten. Håll ögon och öron öppna, och tveka inte att tipsa om ni vet något! Båten är funnen men inte motorn, det är en YAMAHA 30 HK-FYRTAKTS-04 MED TRIM OCH TILT och är i nyskick. DS!

Nu är även motorn hittad!